úterý 9. srpna 2011

Žábry kámasútry


Bolej' mě záda, hlava a přišly mi dva dopisy. Jeden v zelený a druhý v manilla obálce.

Díky Evě jsem se dnes podívala do boutique La femme Mimmi, byla tam docela sranda.

Obraz u tohoto článku jsem viděla v neděli v galerii v Kutný Hoře. Tomáš tam pořád lamentoval a říkal: "Ta jména jsou zajímavější než ty obrazy" a rodinka - typu otec (přes šedesát; "vnoučátka si dělám sám"), matka (kolem třiceti) a dítě (asi šestileté) - se zle otáčela. Přišlo mi podezřelé, že se u všech obrazů až příliš rozplývají, a to i u těch sraček v obrovských zlatistých rámech. Proto mě potěšilo, že když vylézali z galerie a velmi hustě pršelo, matka si na hlavu plácla papírovou tašku. Dobře jí tak, vypadala ve své důležitosti dost nedůležitě.

Z Kutné Hory jsem si pak za čtyři koruny odvezla tyto dvě knihy: Vánoční oratorium a Rozvětveného paroháče. Zrovna Vánoční oratorium je moje dost oblíbená knížka, která líčí osud jedné rodiny po smrti matky. Taky dospívání jejího syna. Početí jeho syna. A tak podobně. Rozvětvený paroháč je od Marcela Aymého. Soubor fantaskních povídek, které ovšem nejsou tak slaboduché, jak se občas zdají. Bavilo mě to o dost víc než Aymého Zelená kobyla. Jsem sice ráda, že jsem ty knihy pořídila tak levně, ale neodpustím si drobounké: JAK DOP*DELE MOHL NĚKDO PRODÁVAT TYHLE KNÍŽKY ZA DVĚ KORUNY? TO UŽ SI FAKT NIKDO NEVÁŽÍ KNÍŽEK? NECHAT JE MOKNOUT VENKU? PŘIŠLA JSEM V PRAVÝ ČAS. NAZDAR.

Stává se vám taky někdy, že zapomínáte slova? Mně poslední dobou slova pořád někam ulítávaj' a nestíhám je chytat.

7 komentářů:

  1. Přijde mi že zapomínám slova. Vpráci se nikdo s nikým nebaví a mě přijde, že pomalu zapomínám mluvit. A galerie v Kutné Hoře nebyla tak špatná, i pěkný věci se tam najdou.

    OdpovědětVymazat
  2. Po tom, co jsem našla v kontejneru na papír Havla, už se ani nedivím...

    OdpovědětVymazat
  3. Ondras: Ahoj. Taky mám tentýž pocit, a to i když v práci docela mluvím. Mám pocit, že cokoliv řeknu, je kravina. Jojo, však mně se tam líbilo víc věcí - spíš se pozastavuju nad lidmi, kteří se rozplývali úplně nad vším. Mně se pak líbil třeba Rudolf Němec anebo Medek a vůbec -- co tobě?

    Matanov: Havlovy věci zrovna moc nemusím - bijte mě - ale i tak je to pěkně trapný. Zachránila jsi ho, viď? Á propos, teď mám Ruta za dvacku ...

    OdpovědětVymazat
  4. Mě se v Gasku nejvíc líbil Otakakar Nejedlý - Lov. Pak kubistický obrazy od Špály, Filla. Mě se z tý prvorepublikový avantgardy líbí skoro všechno. A v Praze v městský knihovně na Konci avantgardy jsi byla ? To je nádherná výstava. A Medků tam pár taky. A můj oblíbený Alén Diviš.

    Ondras

    OdpovědětVymazat
  5. Tam jsem nebyla, chtěla jsem jít čecháčkovsky o Muzejní noci, abych neplatila, jenomže tam byl nával. Tak jsem to nezvládla a pak už se k tomu nevrátila. A v knihovně jsem tedy byla naposledy na Boštíkovi.

    OdpovědětVymazat
  6. Volný vstupy už pomalu vzdávám. Naposledy jsem byl v MHP na výstavě Libeň (mám rád starou Prahu a fotky míst, co jsou zbourané) a bylo tam tak plno, že samotný pohyb mi přinášel problémy a co teprve prohlížení. Ale ten Konec Avantgardy za peníze stojí. A když máš OpenCard, tak je sleva. Tak aspoň k něčemu to je.
    Ondras

    OdpovědětVymazat