úterý 2. srpna 2011

Perem leda s labutí

Kdo mě zná osobně (moc takových můj blog nečte), ten si občas všimne, že mám špinavé ruce. A ne jen tak nějak. Že mám na rukou fleky, které jsou klidně třeba tyrkysové, černé, růžové či zelené. A kdo mě zná osobně a nebojí se zeptat, proč se tohle děje (takových lidí je ještě míň), zná už rovnou odpověď.

A ta je dost jednoduchá.

Neubližuju si, netrpím žádnou vrozenou vadou, která by mi způsobovala fleky, a ani nejsem zas takový čuně, jak vypadám.

Píšu inkoustovými pery. Včera jsem jich měla dvacet tři a dnes mám už dvacet čtyři díky dalšímu přírůstku, tmavě modrému a matnému. Inkousty mám různých barev, někdy je míchám, jindy ne, málo píšu jen tak modrými. Pera mám různá, ať už drahá - Parkery nebo Watermana - anebo levná třeba za deset korun z obyčejného papírnictví. Ke každému mám velmi osobní vztah a u každého si přesně pamatuju jeho zakoupení a co jsem jím tak zhruba napsala. Vím přesně, co od kterého pera čekat, které protéká, které se občas zadrhne. A když někam jedu, pero je jedna z prvních věcí, co si s sebou balím. Pera, co beru na cesty, jsou většinou masívní. Poslední dobou na ně mám takové sametové sáčky.

No a protože jsem na pera takový úchyl - mohla bych tu o nich psát tak dvacet let - moc mě potěšilo, když jsem se dozvěděla, že existují i weby, kde se podobní podivíni jako já shlukují. Pokud vás problematika plnicích per zajímá, navštivte například http://www.pentrace.net/ anebo http://www.fountainpennetwork.com/, kde se můžete potěšit například tímto obrázkem ze soukromé sbírky:

http://www.gergyor.com/images/yellow_pens_aug08.jpg
zdroj http://www.gergyor.com/images/yellow_pens_aug08.jpg


A pokud vás, mé laskavé (asi čtyři) čtenáře zajímají má plnicí pera, mohu se o ně podělit v nějakém tom dalším článku. Zdenka tomu říká "perný arsenál".

12 komentářů:

  1. Sem s perným aresnálem! Miluju psaní inkousťáky, ale většinou po nic moje už tak prasečí písmo vypadá ještě ošklivěji, takže si je schovávám pro vzácné chvíle a vzácné texty. A to je taky důvod, proč mám většinou jen jedno (i když je pravidelně demoluji a tudíž obměňuji).

    OdpovědětVymazat
  2. Poděl se! :) Na psacích potřebách si taky zakladám, ale po několika letech hledání jsem zůstal u obyčejného technického pera Centrograf 0,35mm... Umožňuje psát velice drobným písmem a navíc tuší, která vydrží mnohem déle...Poděl se! :) Na psacích potřebách si taky zakladám, ale po několika letech hledání jsem zůstal u obyčejného technického pera Centrograf 0,35mm... Umožňuje psát velice drobným písmem a navíc tuší, která vydrží mnohem déle...

    OdpovědětVymazat
  3. Ok, tak teda perný arsenál sem hodím, až se odlenoším. A jinak, Honzo, to zní velmi lákavě, to pero na tuš, neboť to by mi umožňovalo psát žlutě! Díky moc za tvůj velmi přínosný komentář a po technickém peru se poohlédnu, že mě to nenapadlo dřív. Bět

    OdpovědětVymazat
  4. jaj, až teď koukám, že se ten můj komentář nějak zmrvil... blogspot se asi nemá rád s prohlížečem v mobilu :-)
    rádo se stalo, musím tě ale varovat, že centrograf (a) není příliš hezký, (b) není prvotně určený na psaní, ale na technické nákresy, takže se někdy dost blbě rozepisuje. chce to trochu grif, ostatním ho do ruky většinou raději ani nedávám, jinak by mi ho zničili. to jde taky velice snadno.

    OdpovědětVymazat
  5. Blogger je zlej a nejsi zdaleka první, komu zmrvil komentář. Zkusím to a uvidím, jak to půjde. Je fakt, že plnohodnotným členem mé sbírky asi nikdy nebude, ale dám tomu šanci. Jo a obdivuju tě, že se vracíš kouknout na komentář, co jsi napsal. Já tohle moc nedělám. Bětkoň

    OdpovědětVymazat
  6. hele a nechceš se na blogger tedy vykašlat? co tak čtu, jsi s ním pořád kvůli něčemu nespokojená, ne...?
    pak řekni, jak to šlo. rozhodně nedoporučuju cokoliv tenčího než těch 0,35mm, měl jsem takové jednou a vpodstatě hned se mi podařilo ho ohnout.
    dík :) musím to tedy upřesnit, nechodím sem jen tak, to nestíhám... ale nechávám si posílat upozornění na nový komentáře na mail. nechci přijít o tvoje odpovědi

    OdpovědětVymazat
  7. Svýho rozhodnutí přejít zrovna na blogger sice lituju, ale když si svůj blog přesměruju, bude to docela divný - nemám to tu moc dlouho, ten předchozí jsem měla řadu let a bylo těžký se loučit. Taky jsem líná vytvářet si novej design a vůbec. Co mě tady štve je ale třeba to, že nemůžu vytvořit kategorie, jen poblbaný štítky. Těžko říct, jestli to doopravdy nejde, nebo jsem akorát mimo. Na wordpressu mi to ale přišlo vždycky hrozně složitý, to by mi rupla žilka.

    OdpovědětVymazat
  8. na častým stěhování imho není nic špatnýho, když prostě hledáš ten správný systém... ve svých blogových začátcích jsem taky migroval velice intenzivně, během pár měsíců těch adres bylo asi pět, než jsem zakotvil... ale všechny články si tahám s sebou už od začátku, to je fakt :-)
    wp vypadá složitě na první pohled, je komplexní, umožňuje toho právě hrozně moc - ale to neznamená, že musíš všechno využívat. navíc kdykoliv můžeš napsat na technickou podporu ;-)

    OdpovědětVymazat
  9. A jak si můžu přestěhovat články? Šlo by to i z Nihilia, když je na sblogu?

    OdpovědětVymazat
  10. blogger umožňuje propojení s wordpressem, takže to by bylo ok. co se sblogu týče, velmi pochybuju. teoreticky bych na to mohl napsat nějaký program, jako jsem udělal pro blog.cz, ale je to docela dost práce a času mám málo... takže by to rozhodně nebylo hned.

    OdpovědětVymazat
  11. Fakt? Tak to se asi přesídlím. Přeci jen se mi nechce začínat bez článků. A na sblog nijak nespěchám, ale KDYBY se ti to povedlo, tak by to bylo jednou fakt skvělý, protože je to velkej kus mýho života. Až bude venku hnuně, tak se v tom porejpu a zkusím si teda udělat inhalium tam. Protože tady to začíná bejt fakt pěknej náser, jen si všimni, jak se ten štítek pořád zvětšuje.

    OdpovědětVymazat
  12. kdybys chtěla s něčím ohledně pomoct anebo kdybys třeba měla zájem o přidání se k blogosphere, řekni. myslím, že by tě tam ostatní přivítali :-)
    ten program spolu pak ještě někdy pořešíme...

    OdpovědětVymazat