pátek 10. června 2011

Pro saze, no


Byla jsem venčit psa. Nemám vlastního psa, jen si ho občas půjčuju. Tak jsem ho šla venčit a on najednou někam odběhl. Vím, že se nezaběhne. Nikdy mi neutekl.

Ale nevracel se.

Nějaký muž opodál se mě ptá: "Nebyl váš, ten bílej psík?"
Říkám, že jo. Říká: "On zapadl támhle."
Beze slov se vydal ho hledat. Pes byl ve vodě a topil se. Myslela jsem, že psi umí plavat.

Muž ho vytáhl jen tak tak. To už kolem mě stálo víc lidí a spolu se mnou pozorovalo mužovo počínání.

Muž držel psa v rukou, pes byl celý promočený, klepal se. Překvapila mě obětavost toho neznámého pána. Když nesl psa přes přechod, který vedl k nám, dokonce se k němu nenápadně přitisknul bradou. Asi má opravdu rád psy.

Pes se polekal této přehnané něhy. Jednak jí, jednak auta, co zatroubilo v dálce. Vyklouzl z přívětivé náruče a vrhl se na silnici, chtěl pelášit pryč, srazil se s předním nárazníkem auta. Bylo po něm.

Stála jsem mezi lidmi a netušila, co mám dělat. Světlo bylo nažloutlé a načervenalé, kolem rostly šípky, měly na sobě květy.

Dala jsem se do pláče. Lidé se pomalu rozcházejí. Muž krčí rameny.

Zabzučela televize a máma vypla pořad. Podívaly jsme se na sebe s očima plných slz.

"Nejde to ještě nějak zařídit, aby ...?" ptám se.
"Ne, nejde."

Jdu se projít kolem domu, je tma a brečím. Ten pes mi přirostl k srdci. Asi hlavně proto, že jsem ho nevídala moc často.

Ozve se rána. Popeláři. 5:45 ráno. Jdu vykouknout z okna, stojím za záclonou a teprve si uvědomuju, že to byl sen.

Celý den chodím jako bez duše. Píšu Tomášovi, ať se hlavně o Montyho stará. Mám o něj strach. Byla jsem nakoupit a viděla dva psy velmi podobné Montymu, oba jsem si hladila. Jednomu jsem vyvlíkla tlapu z vodítka, měl jsi zamotanou.

Teprve díky tomu snu mi došlo, jak moc pro mě znamená pes, kterýho válím po lině, nutím ho, aby vrčel, šťouchám ho a podebírám dlaní a hrozím mu pěstí a říkám mu: "Ty debylyto! Ghué!"

Jestli máte psa, tak ho teď pořádně pohlaďte a řekněte mu, jak ho máte rádi. Bude tomu rozumět.

Monty:

1 komentář:

  1. tomuhle oni zrovna rozumí velice dobře.
    monty je sympaťák

    OdpovědětVymazat