pondělí 6. června 2011

Kostnatý drát

Po zběžném prolistování modelových testů na FFUK - obor bohemistika, kam dělám zkoušky devátýho, se mi udělalo trochu mdlo. Hodně starších a zkušenějších lidí mi říkalo: "To zvládneš, prosímtě, vždyť se v tom vyznáš."
Hovno se vyznám -- hovno svoboda, hovno -- a tak dále.
Ještě tak trochu bych si mohla věřit v tom literárním oddíle, kde se ptají na různé knížky a tak vůbec. Skonám ve chvíli, kdy budu muset určovat metrum, dělit slova na morfémy anebo hledat básnické ozdoby. Mám k těmto činnostem odpor, ježto o literární hodnotě děl prd řeknou. A tak vůbec. Zase další školometská zkouška, kterou neprojdu, protože nejsem školomet. O zájmu o literaturu to nevypovídá. Nebo nemám zájem o literaturu. Nebo spíš mám nedostatečný zájem.

Viděla jsem dnes film Fígle a líbil se mi. Tentokrát mi skutečně vadily hloupé řeči těch, kteří zjevně mají pokrk poetických-tragikomických snímků. Já jich mám občas taky pokrk, ale tohle bylo přece jenom v něčem výjimečné. No rozhodně lepší než třeba Roming, co se o to snažil. Polské Fígle měly skvělou atmosféru a tak vůbec se mi moc líbily. Snad zas někdy ---



Byli jsme v ZOO. Viděla jsem krmení hrochů, což vyřešilo náplň mého života zas na několik dlouhých týdnů (až do té chvíle jsem žila z pohlazení anglického buldoka s tuhou kůží). Byli jsme taky na koncertě kapely Pumpa - www.pumparock.cz - v níž hraje náš milovaný školník. Šli jsme, pravda, jen já, Anča a Tomáš. Když jsme zjistili, že vstup je 130,- a nevíme, co hrajou, tak jsme se prošli Prahou a pak čekali do půlnoci, zakalili a byli blbý. Mě na tom nejvíc bavilo paradoxně to, že jsem se oblíkla jako starej rocker a skutečně jsem mezi nima nebyla k rozeznání. Vypadala jsem jako patnáctiletej kluk v triku kapely Kiss (za 30 ze sekáče), černejch úzkejch džínech, Martenách a půjčeným pásu s pyramidama. Anča vedle mě furt fňukala: "Ty mě zmlátěj', já jim to na vočích vidím. Vidíš to? Mám fialový triko a voni přijdou a řeknou, že ze mě vymlátěj' tu fialovou."
Pak jsem jela na chatu, kde jsem si četla /místo učení na blbý sakra do háje přijímací řízení na čjl/ Rusáky, přejedla se buřtem před spaním /náser skoro jako wafle a truskawki loni v Polsku/ a taky se tam na mě přisálo klíště - na stehno, kdybyste si chtěli zkontrolovat, zda ho tam taky nemáte.

Tak, a teď jdu nadávat na Josefskou, že nás tam češtinu víc neučili, pak budu nadávat na sebe, že jsem na češtinu nechodila (byla poránu, sakra!) a nakonec jim budu na fildě máchat před obličejem lejstrem, že mám z češtiny maturitu za jedna (to lejstro nemám, tu jedničku jsem si nezasloužila a navíc je to nezajímá). Nakonec si vzteky strhnu další klíště a přijímací řízení strávím v kómatu. Von ten výsledek bdue stejnej, tak co.

hodim si lano
skončim až ráno
hlavně že žiju
trochu se sestřelim
ať to má cíl
ať to má styl
tělo do hrobu
musí jít zhuntovaný
(Pumpa)

5 komentářů:

  1. v klidu, oni tam berou z nejakeho duvodu hrozne moc lidi... vzali tam moji exspoluzacku, ktera z cestiny maturovala za 4, za celej gympl precetla pouze pana prstenu a harryho pottera a dodnes (je tam tretim rokem) dela v kazde vete zhruba dve gramaticky chyby (nekecam). snad jsem ti to ted naopak prilis neznechutila ;)
    jen jsem ti chtela rict, ze mas stejny boty jako ja (ty cerny do T od josef seibel co byly hrozne drahy a prodavali je pred milion lety v humanicu, dodnes jsou moje nejoblibenejsi a nejpohodlnejsi a ac uz jsou hrozne osoupany, porad je nosim) a celkove pekne pises, takze jenom to :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nikde tě nenaučej češtinu dostatečně. Nebo jsem se aspoň s nikým, kdo by tohle všechno uměl jen tak ze střední nesetkala. A stejně jsou takovýhle testy na nic. A ty ho dáš, takže bych se nestresovala :). Lepší než u nás na češtině, kam berou jen podle TSP, naberou 300 lidí a k bakalářským státnicím jich jde o nulu míň.

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní: Díky za pochvalu a za uklidnění. Snad to nějak dopadne. Mě to neodrazuje, i když tam budou takoví lidé, tak doufám, že si z tý školy něco vezmu. Jo a ty boty mám od Riekera, koukám, že všechna obuvnictví to sekaj' jak -- no, Baťa cvičky.

    Černá zelenina: No vidíš, a mně zrovna Brno doporučovalo dost lidí. Na UK prej berou 250 tak z pěti set. Tak snad budu aspoň v tý půlce, uvidíme. A děkuju.

    OdpovědětVymazat
  4. To se divím, já jsem se snad ještě nesetkala s někým, kdo by byl na češtině v Brně spokojenej. Někteří jsou spokojení částečně - třeba je baví literatura, ale pak je položí staroslověnština nebo historická mluvnice a tak. Já se tam letos zase hlásila, kdyby mě náhodou z AJ vylili a koketovala jsem s myšlenkou, že bych si pak dala kdyžtak dvojobor, ale po mohutném odrazování různorodých studentů (často bývalých) češtiny jsem se rozhodla to nekomplikovat :D
    Doufám, že na UK to bude fajn a budeš spokojená, až se dostaneš :)

    OdpovědětVymazat
  5. Loni bylo potřeba 50 bodů ze 100; test půl na půl literatura a jazykověda. Jazykověda byla kroužkovací (a, b, c, d), ptali se třeba i kdy vyšel kterej slovník (češtiny). V literatuře doporučuju nenechat žádnou otázku prázdnou (byly otevřené i zavřené otázky), napsat všechny koniny, co tě napadnou, přinejhorším se ten, kdo to bude opravovat pobaví. Myslím, že na celou zkoušku byly 2 hodiny.
    Berou dost lidí, ale ne každý nastoupí; na začátku nás bylo určitě přes sto, sto padesát, ale taky už určitě někdo přestal...
    Přeju hodně štěstí a pokud tě literatura / čeština zajímá dýl jak půl roku, tak bych se nebála. Hlavně se dobře vyspi a najez ;)

    OdpovědětVymazat